Sunday, June 2, 2013

Your Daily digest for Tech Geek`s Tools, Tips, Tricks and Tutorials

Tech Geek`s Tools, Tips, Tricks and Tutorials
Pipes Output
Pi to Go: Hot Raspberry Pi DIY Mini Desktop PC Project
Jun 3rd 2013, 00:05

MojoKid writes "Hot Hardware recently set out to design a custom mini desktop system with the popular Raspberry Pi single board computer. People have configured the device for a variety of applications, from micro-servers to low cost media players. Basically, the goal was to turn what is currently one of the cheapest bare-bones computer boards into a fully enclosed mini desktop computer that could be taken anywhere without the need for cabling or setup. This small DIY project is just one of many examples of the flexibility of the Raspberry Pi's open architecture. And to think you can even run Quake and Minecraft on it."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



DoS Attack Forces EVE Online Offline
Jun 2nd 2013, 23:08

Resorting to the out-of-band messaging that is Facebook, CCP Games has announced that "At 02:05 GMT June 2nd, CCP became aware of a significant and sustained distributed denial-of-service attack (DDoS) against the Tranquility cluster (which houses EVE Online and DUST 514) and web servers."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Salvaging E.T. In Software, Instead of New Mexico
Jun 2nd 2013, 22:17

Yesterday, we mentioned a just-approved effort to uncover the remains of goods dumped by Atari in New Mexico decades ago. New submitter Essellion writes "Among the games that legend has it are there is the Atari 2600 E.T. game, infamous for how bad it was. However, an excavator of another kind has cast doubts on how bad it was by exploring in depth the E.T. ROM, how it played and why, and designing some bug fixes for it."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



In France, a Showcase of What Can Go Wrong With Online Voting
Jun 2nd 2013, 21:11

Bruce66423 submits a report from The Independent, writing that "a French primary election is made the stuff of farce after journalists defeat the 'secure' election system." From the article: An 'online-primary,' claimed as 'fraud-proof' and 'ultra secure,' has turned out to be vulnerable to multiple and fake voting. The four-day election has also the exposed the poisonous divisions created within the centre-right Union Pour un Mouvement Populaire (UMP) by the law permitting gay marriage which took effect last week. ... What was already shaping up as a tense and close election was thrown into utter confusion at the weekend. Journalists from the news site Metronews proved that it was easy to breach the allegedly strict security of the election and vote several times using different names."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



HTC One: recensione e impressioni d'uso
Jun 2nd 2013, 20:12

SMARTPHONE | Grandi prestazioni e design eccezionale. Ecco il nuovissimo HTC One.
HTC
One
Design e
prestazioni eccellenti
Prestazioni elevatissime, design elegante, materiali costruttivi di qualità, schermo da 4,7″ e durata della batteria apprezzabile.
L'ho preso. Alla fine è arrivato. E sono bastati pochi giorni di utilizzo per convincermi che l'HTC One è quanto di meglio si possa desiderare da uno smartphone Android. A freddo, la considerazione più immediata di noi utilizzatori accaniti di iPhone è proprio che l'iPhone 5, in fin dei conti, non è così insostituibile. Il confronto tra i due è impietoso. Non sforziamoci a ripetere la solita cantilena che "però Apple è sempre Apple" spinti giusto dalla fede. La concorrenza in questi anni ha fatto enormi passi avanti. Android ha raggiunto un livello di maturazione tale che non ha nulla da invidiare a iOS. Le alternative sul mercato ci sono e fanno sentire prepotentemente il loro peso. E questo HTC One si piazza ai primi posti della classifica in termini di qualità complessiva.
BOX
La confezione dell’HTC One
UNBOXING
L’interno della confezione
Esperienza d’uso
ProcessoreQualcomm® Snapdragon™ 600, quad-core, 1,7 GHz. Memoria32 GB/64 GB RAM2 GB DDR2

L’esperienza d’uso di questo smartphone Android è molto piacevole. Riesce a farti rimanere incollato al suo schermo facendoti dimenticare il bisogno di avere un tablet tra le mani. Le prestazioni, nel complesso sono eccellenti. L’interfaccia HTC Sense è estremamente fluida e reattiva. La cosa colpisce piacevolmente di più è la durata della batteria da 2300 mAh. Con un utilizzo continuo, restando prevalentemente connessi a Internet sui vari social network, la durata supera le 6 ore e mezzo. Nelle stesse condizioni d’uso, l’iPhone 5 dura appena 4 ore e mezza quando va bene.

INTERFACCIA
L’interfaccia HTC Sense è fluida e piacevole da usare
Volete migliorare l’interfaccia Android? Nova Launcher Prime e MICONS HD sono l’accoppiata perfetta.
Interfaccia HTC Sense

Nel complesso la personalizzazione Sense dell’interfaccia Android presente sull’HTC One è molto più elegante di quella offerta dalla TouchWiz di Samsung. Il BlinkFeed, che vi tiene aggiornati in tempo reale sulle news o sugli aggiornamenti di stato dei vostri amici sui social network è un po’ come avere una versione di Flipboard integrata nell’interfaccia Android del vostro smartphone. Se però siete fanatici dell’Android di stampo nativo presente nei terminali Nexus di Google, vi consiglio di scaricarvi il Nova Launcher con la versione Nova Launcher Prime, quest’ultima a pagamento (costa 3 euro ma li vale tutti), e il pacchetto di icone MICONS HD. Il risultato è quello che vedete nelle foto. Un’interfaccia Android più piacevole ed elegante.

DESIGN
Qualità dei materiali ed eleganza
L’HTC One si conferma come uno degli smartphone dal design più curato degli ultimi anni. Dal punto di vista delle forme e della qualità dei materiali costruttivi non ha rivali tra gli altri smartphone Android presenti sul mercato.
Design: l’HTC One è lo smarpthone Android più “cool” presente sul mercato.

La cura nel design e la scelta dei materiali sono l'aspetto che a prima vista caratterizza maggiormente l'HTC One. Corpo unico in metallo, superficie posteriore leggermente convessa che assicura un'impugnatura solida e comoda. Non ha nulla da invidiare allo stile "cool" di un tipico prodotto Apple. Anzi, credo sia il primo esemplare di smartphone Android a cui è stata riservata sapientemente una profonda attenzione sotto il punto di vista stilistico.

PARTICOLARI
Angoli smussati e scocca in metallo
Nella parte inferiore sono visibili i tasti fisci a sfioramento tipici dei dispositivi Android, gli altoparlanti amplificati anteriori e l’ingresso per il cavo di ricarica.
IL CONFRONTO
iPhone 5 e HTC One
iPhone 5: 112 grammi
HTC One: 143 grammi

Le dimensioni dello schermo e il corpo di metallo contribuiscono ad appesantire l’HTC One.
Design: HTC One o Galaxy S4?

Paragonato al Galaxy S4, il design dell’HTC One segna un vero e proprio abisso. L'effetto plasticoso del Galaxy, le rifiniture intorno alla scocca non proprio precise (anche dovute al fatto che la parte posteriore si stacca per poter cambiare la batteria e inserire la SIM Card) e la sensazione di avere a che fare con materiali di base più scadenti, giocano impietosamente a sfavore dell'ultimo smartphone di Samsung. L'S4 ne guadagna un po' in leggerezza, con 13 grammi in meno rispetto al peso dell’HTC. Ma l'impatto d'insieme non è in grado di sostenere il confronto con la cura costruttiva riposta da HTC in questo smartphone. Il peso è di 143 grammi contro i 112 grammi dell'iPhone 5 e i 130 del Galaxy S4. In definitiva, l’HTC One non è proprio una piuma, ma rimane comunque ben bilanciato nel rapporto qualità materiali, ampiezza dello schermo e peso complessivo.

SCHERMO
Il display da 4,7 pollici è un vero piacere per gli occhi
Schermo da 4,7 pollici, Full HD 1080p, 468 PPI. Un piacere per gli occhi.
Lo schermo è il secondo carattere distintivo dell'HTC One. La differenza con il Retina Display dell'iPhone è quasi impossibile da riconoscere a occhio nudo. Dal punto di vista della nitidezza delle immagini sono pressoché identici. Lo schermo dell'HTC One è leggeremente (vi assicuro davvero di poco) meno luminoso di quello dell'iPhone 5 ma in confronto la superficie più ampia rende la fruizione dei contenuti molto più piacevole. La tipica impressione che si ha tornando a un iPhone dopo aver utilizzato un qualunque smarpthone dallo schermo più grande è quella di una gabbia troppo stretta. Forse Apple, proprio su questo punto, dovrebbe dare una risposta convincente. Anche se da quello che è trapelato nelle scorse settimane, Tim Cook non avrebbe nessuna intenzione di cedere alla tentazione di equipaggiare l'iPhone con uno schermo più grande.

Tornando all'HTC One, i colori sono molto ben bilanciati. Il nero di una profondità tale che lo smartphone sembra sia spento. Rispetto al Galaxy S4 la differenza che salta immediatamente all'occhio è il livello di saturazione della gamma colori. Eccessivamente carica negli smartphone Samsung, molto più naturale e simile a quella del Retina Display nell' HTC One.

CAMERA
Sensore HTC UltraPixel da 4 megapixel
Il sensore risente dei pochi megapixel. In condizioni di scarsa luminosità le foto vengono moss e sfocate.
Per anni i consumatori hanno erroneamente pensato che la qualità delle immagini dipendesse dal numero di megapixel. In realtà, il numero di megapixel è solo uno dei molteplici fattori che determinano la qualità della foto, in quanto anche i sensori e i processori dell’immagine hanno un ruolo fondamentale. L’approccio di HTC è quello di offrire un nuovo sensore con pixel più grandi, in grado di catturare il 300% di luce in più rispetto a molte fotocamere da 13 megapixel disponibili sul mercato.
Fotocamera UltraPixel con sensore da 4 megapixel, apertura F2.0 e obiettivo da 28 mm.

La fotocamera è una delle funzionalità più ricercate negli smartphone e sempre più spesso è una discriminante che porta alla scelta di un prodotto piuttosto che un altro. Del sensore foto UltraPixel dell'HTC One non ho mai sentito parlare troppo bene. Solo 4 megapixel contro i 13 megapixel del Galaxy S4. Diciamo subito che il numero di megapixel non è l'unico fattore che determina la qualità d'immagine. La filosofia di HTC è stata quella di puntare su un sensore ottico più sofisticato, con meno pixel ma di più grande dimensione rispetto agli altri concorrenti in grado di catturare più luce rispetto a una tipica camera da 8 e 13 megapixel.

Ho fatto diverse prove scattando foto e registrando qualche video. Contrariamente a quanto ho sempre letto su altri siti, in condizioni di buona luminosità le fotografie e i video sono di ottima qualità, nitidi e dai colori ben definiti. Lo stabilizzatore ottico dell'immagine fa un buon lavoro per evitare che i tremolii compromettano il risultato dello scatto. In condizioni di scarsa luminosità invece il risultato è poco gradevole. I contorni sono sfocati, le foto vengono spesso mosse e c'è parecchio rumore di fondo. Per quanto riguarda i colori è presente un'accentuata prevalenza del giallo sulle altre tonalità, dovuta a un bilanciamento del bianco che spara in modo troppo intenso verso tonalità "calde". In definitiva non ho rilevato significative criticità. Anzi nei casi di luce sovraesposta le foto appaiono molto più nitide e definite di quelle di un iPhone 5 o un Galaxy S3.

AUDIO
Suono ad alta fedeltà con altoparlanti stereo anteriori amplificati
Prestazioni audio eccellenti con beatsaudio e tecnologia BoomSound.
HTC BoomSound con 2 altoparlanti stereo con amplificatori integrati e suono ad alta fedeltà con Beats Audio.
L'audio è impressionante. Gli altoparlanti anteriori con gli amplificatori integrati che sfruttano la tecnologia BoomSound riproducono suoni chiari, profondi e senza distorsioni anche a livelli di volume elevati. Nulla a che vedere con l'effetto tipicamente metallico dei brani riprodotti utilizzando gli altoparlanti esterni di un'iPhone 5 o di un Galaxy S4. C'è da dire che Samsung con l'S4 è intervenuta migliorando molto questo aspetto, sia in confronto al predecessore sia in termini comparativi con l'iPhone 5. Il risultato sonoro dell’S4 è nel complesso apprezzabile. Il suono risulta migliore di quello riprodotto dagli altoparlanti dell'iPhone ma resta evidente all'ascolto una palese differenza di qualità rispetto al suono riprodotto dall'HTC One.

Per quanto riguarda gli auricolari dell’HTC One, invece, se siete abituati a quelli dell’iPhone 5, in termini di ergonomia, non sono granché comodi. L’isolamento acustico dall’esterno e la qualità del suono riprodotto sono di livello, ma dopo un po’ risultano scomodi. Per apprezzare a pieno l’ascolto vi consiglio un paio di cuffie beatsaudio, in particolare le Dr. Dre SOLO HD che sono l’accoppiata perfetta con questo smartphone.

VOTO FINALE
La scelta più interessante tra i top gamma Android.
9
Considerazioni finali

L’HTC One è uno smartphone di fascia alta, da tenere in assoluta considerazione, dalle prestazioni, dallo schermo e dall’audio eccellenti. L’interfaccia HTC Sense è reativva e fluida. La durata della batteria in condizioni di uso intensivo più che accettabile. Peccato per la fotocamera che non riesce a stare al passo con quella dell’iPhone 5 e del Galaxy S4. L’impressione complessiva è più che positiva. Se siete alla ricerca di un terminale Android top gamma, probabilmente questo HTC One è una scelta da tenere in considerazione.

Turkish PM: "To Me, Social Media Is the Worst Menace To Society."
Jun 2nd 2013, 20:06

PolygamousRanchKid writes "Turkey's prime minister on Sunday rejected claims that he is a 'dictator,' dismissing protesters as an extremist fringe even as thousands returned to the landmark Istanbul square that has become the site of the fiercest anti-government outburst in years. With Turkish media otherwise giving scant reports about the protests, many turned to social media outlets for information on the unrest. 'There is now a menace which is called Twitter,' Erdogan said. 'The best examples of lies can be found there. To me, social media is the worst menace to society.' 'The people are finally standing up, speaking up and fighting for their rights,' said Hakan Tas, a deputy for the Left Party in Berlin's local assembly, who took part in the protest."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Ask Slashdot: What Is the Future of Old Copper Pair Technology?
Jun 2nd 2013, 18:53

p00kiethebear writes "My father works for a large corporation that licenses ISDN lines (among a plethora of other services) including T1 and T3 technology. Surprisingly there are still large companies that use fifty year old T1 technology to handle their voice and data use. My father's 30 year career has been almost exclusively in helpdesk / troubleshooting T1 / ISDN technology and both he and I are worried about the future. Cable modems and DSL have replaced ISDN in most cases and it's now an archaic solution reserved for voice actors, tech support-terminal workers, large companies that need voice and video conferencing, and data and private users too far from the loop for DSL or Cable. My dad is still 15 years from retirement. Is twisted copper going the way of the dodo or is it here to stay for the foreseeable future?"

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Activist Admits To Bugging US Senate Minority Leader
Jun 2nd 2013, 17:55

cold fjord writes "Curtis Morrison, co-founder of the Progress Kentucky PAC, which had previous issued an apology over a racially charged tweet about Senator McConnell's wife (former Secretary of Labor, Elaine Chao), has admitted to bugging Senator McConnell. Morrison admitted he was behind the recording and said a grand jury is investigating the situation. "[Assistant] U.S. attorney, Bryan Calhoun, telephoned my attorney yesterday, asking to meet with him next Friday as charges against me are being presented to a grand jury," Morrison wrote on Salon. Morrison writes that after releasing the recording, his personal life took a negative turn. 'I've never doubted that making the recording was ethical.' He also says that he doesn't believe his actions were illegal, but admits he could be prosecuted for them."' Morrison has said that one of his inspirations was Julian Assange. Given the current direction of government activity, he may simply have been trying to build a suitable resume for future federal employment."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Surgeries On Friday Are More Frequently Fatal
Jun 2nd 2013, 16:35

antdude writes "A British Medical Journal (BMJ) research report says that 'Surgeries on Friday Are More Frequently Fatal ... compared to those who opt for really bad Mondays, Britons who have a planned surgery on a Friday are 44 percent more likely to die. And the few patients who had a leisurely weekend surgery saw that number jump to 82 percent. The skeleton staff working on weekends might be to blame.'"

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



GitHub Back Online After Service Outage
Jun 2nd 2013, 15:37

The Next Web reports that GitHub — home to many open source projects — suffered (and quickly recovered from) a service outage this morning, starting around 14:00 UTC. Other than that the problem "appears to have been caused by its database server," the cause isn't clear.

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Chicago Sun Times Swaps iPhone Training For Staff Photographers
Jun 2nd 2013, 14:29

frdmfghtr notes (via Cult of Mac) that "the reporters of the Chicago Sun-Times are being given training in iPhone photography, to make up for the firing of the photography staff. From the CoM story: 'The move is part of a growing trend towards publications using the iPhone as a replacement for fancy, expensive DSLRs. It's a also a sign of how traditional journalism is being changed by technology like the iPhone and the advent of digital publishing.'"

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Montreal Union Wants a Camera On Every Policeman's Uniform
Jun 2nd 2013, 13:27

An anonymous reader writes "The Montreal Policemen's Brotherhood is proposing that officers be equipped with uniform-mounted cameras that can be used to record various interactions. The union says in other jurisdictions where police officers are equipped with point-of-view cameras, the use of force by officers and assaults on officers drops by as much as 60%. One system is currently being tested in Edmonton, Alberta."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Switzerland Tops IPv6 Adoption Charts; US Lags At 4th
Jun 2nd 2013, 12:32

hypnosec writes "According to recent statistics, Switzerland has topped the IPv6 adoption charts by leapfrogging Romania, which led the charts for nearly a year. According to Google, Switzerland's adoption stands at 10.11 percent — the highest for any country. Romania, on the other hand, has an adoption rate of 9.02 percent, followed by France at 5.08 percent. Switzerland took the top position near the end of May and the primary reason seems to be Swisscom and its drive to adopt the next IP version. The U.S. stands at fourth place with just 2.76 percent adoption."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Matt Smith Leaves "Doctor Who"
Jun 2nd 2013, 09:17

First time accepted submitter Dave Knott writes "The BBC has announced that Matt Smith will be leaving 'Doctor Who', after spending the last four seasons in the titular role of The Doctor. Smith will remain for the upcoming 50th anniversary special, where he will star alongside a majority of the other actors who have taken on the character, and will exit following the yearly Christmas episode. No actor has yet been cast as the twelfth incarnation of The Doctor, although there was a teaser involving John Hurt at the end of the most recent season of the show."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Graphene-Based Image Sensor To Enhance Low-Light Photography
Jun 2nd 2013, 07:20

cylonlover writes "A team of scientists at Nanyang Technological University (NTU) in Singapore has developed a new image sensor from graphene that promises to improve the quality of images captured in low light conditions. In tests, it has proved to be 1,000 times more sensitive to light than existing complementary metal-oxide-semiconductor (CMOS) or charge-coupled device (CCD) camera sensors in addition to operating at much lower voltages, consequently using 10 times less energy."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



Taiwan's IP Office Proposes Blocking Foreign Sites Infringing Copyright
Jun 2nd 2013, 06:13

New submitter thomas8166 writes "The Taiwanese Intellectual Property Office (TIPO) recently proposed draft legislation that would empower it to block foreign websites that it deems infringing. The proposal has been likened to SOPA, and has drawn heavy criticism from website operators such as Wikimedia Taiwan. The TIPO stresses that it will only target well-known infringing sites, but Taiwanese netizens are concerned that this power can potentially be abused for political purposes."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



2013 Nominees For Hobby Gaming's Top Prize
Jun 2nd 2013, 03:01

An anonymous reader writes "The thirteenth annual Diana Jones Award for Excellence in Gaming has five contenders: Wil Wheaton's "Tabletop" YouTube video series; the massive history of gaming book Playing at the World ; the Metatopia gaming convention where designers pay for access to alpha gamers; the romance-genre card game Love Letter ; and the RPG Dog Eat Dog in which players explore the dynamics of colonialism. When it comes to this award, typically all of the nominees are worth checking out."

Share on Google+

Read more of this story at Slashdot.



You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions